Mr Miš

Posted: 23 septembra, 2012 in *Komadići*, Moja kristalna zrnca
Oznake:,

Skoro je godina od te noći. Bio sam običan miš, pokisao i mucav, zatečen i uplašen. Dve žene preda mnom, a ja stojim bez reči i nalivam u sebe pivo kao da će ono ugasiti moju nesigurnost. Obe stoje kao dve armije, spremne da brane sebe i sve svoje, a ja se pitam čiji sam ja. Znam ja čiji sam, nego se pitam čiji stvarno jesam. Koja me to žena stvarno prihvata takvim kakvim jesam, a koja me čini drugačijim, običnim statistom u sopstvenom životu.

Uvredila me kada je jednom rekla da sam miš. Sada žmureći shvatam šta je htela da kaže. nisam umeo da podignem glas kada je trebalo i nisam napravio korak kada sam to morao da učinim. I sada sam tu gde jesam. Dišem, hodam, trpam u sebe hranu, idem na posao, vraćam se, zagušljiv vazduh oko mene, teško nebo, poput kamena. Sunce je ostalo negde. Ja znam gde. Sam sam kriv.

Otgao sam njene reči i kao stare košulje bacio ih u prašnjav sanduk na tavanu. Migoljile su mi se pod prstima, uplašene i zbunjene, molile me da im vratim svetlost, da ih ne ubijam. Suze su mi sramno otišle niz grlo, a ja sam glumio pobednika. A bio sam onaj koji gubi. Onaj koji gubi sebe.

Te noći bila je prava Valkira, spremna da na prvi pogled predstavi sebe kao svestranu, razumnu, neustrašivu. Ume ona sa rečima, slagala ih je kao cepanice, jednu na drugu, gradila čitave kule, gledala me sasvim obično štiteći me onako prozeblog i malog, Znao sam da će sve te kule sutra pasti kada ona ode i da ću ih nositi dobrovoljno kao svoj krst. Zauvek. Baš onako kako to kažu i misle deca – zauvek.

Ostavila me netaknutog, branila me, kao što brani sebe, a znao sam, ispod tog hladnog lica, u tom trenu me mrzela kao nikada nikog pre, mrzela je moj kukavičluk kojim sam je povukao do dna i sada mora da pliva ka površini vukući i mene. Kriv sam. Uplašen. Ali nisam znao kako drugačije. Morao sam srušiti nju da bi me baš ona spasila. Makar bolelo. Makar umro zauvek bez njenih reči kojima me lečila, kojima mi crtala svetove koji negde postoje, nisam siguran gde, to samo ona zna.

Prošlo je. Mada, od onog trena kada sam ubio njene reči ja sam sam sebi posadio pelin u prstima. Sve je gorko što napišem. A kada ne pišem postajem običan, onaj nekadašnji, onaj pre nje. Onaj posle ove.

Ne vidjam je, ne srećem. Ponekad ubrzam korak kada pred sobom ugledam neku koja bar malo liči na nju. A nekako se u dnu srca nadam da to nije ona, jer znam, nikada me više neće pogledati kao lava. Ja sam miš. I nikada mi neće oprostiti što sam u samo jednom trenu izdao sve njene kiše i duge. Ljutio sam se kada je nema danima, a sam sam je sebi zabranio. Sam sam je sebio oteo. Sam sam sebe svojim rečima ubio.

komentari
  1. blogizdosade kaže:

    Odluka je donešena.A vreme je pokazalo da je bila pogrešno izabrana…Jbga,stvar izbora.

  2. oblogovan kaže:

    Moraću još jednom… Na prvo čitanje je sjajno i zbunjujuće, a zanima me kako je na drugo… Sutra… 🙂

  3. Alisa kaže:

    Ovo bi trebalo da bude muška strana priče „Nebo pod kamenom“.

  4. Plava Baklava kaže:

    Ovo je tako tipično: „nikada me više neće pogledati kao lava“ . Reči nekog ko je odabrao da bude miš, bez trunke želje da bar jednom proba da bude lav. Zaključi u svoje i njeno ime, jer to je valjda manje naporan i zahtevan put.

  5. Alisa kaže:

    Ili je, jednostavno, shvatio da je slabiji od nje. Muškarci se plaše jakih žena.

  6. stasha707 kaže:

    O zašto nemaš opciju slanja poruka u inbox ili tako nešto… Stid me sad ovde napisati. Ali moram. Sedim i cure mi suze, eto. Ne teku nego baš nekako cure, ja ih sklonim – one opet.
    Nekoliko puta sam svraćala ovde, i svaki put pobegla. Priznala sam i lepotu i umeće ali prosto… Bilo mi je nekako odveć setno i još nešto što nisam znala šta.
    I tako, svratih sad opet kad videh da si gostovala kod mene… K’o velim – hajde, izabraću neku koja bi mogla da legne meni koja u poslednje vreme ne volim setne priče.
    Mr Miš. Mudro li sam izabrala!

    Sve vreme sam se suzdržavala, al’ kod onog „sve je gorko što napišem. A kada ne pišem postajem običan, onaj nekadašnji…“ je nešto puklo. I onda te suze i to.
    I tako, ovaj tvoj tekst ispade kao psiho terapija, suočavanje sa demonima.

    Hvala.

    Neću više bežati 🙂

    • Alisa kaže:

      Draga moja Staša, drago mi je da si ovde i da svraćaš. MOžda je mog blog pomalo gorak, pomalo ljutkast i tužan, ali je svakako svakodnevan, prepun onih malih stvari koje su velike. A te suze… to samo znači da si slična nama koji na ovaj način crtamo sebe drugima. Dobro mi došla!
      🙂
      A što se tiče inboksa, ne znam da ta opcija postoji, ali uvek pored poslatih komentara ima e-maila. A to mu dođe slično.
      Drago mi je da si tu!
      Pozdrav od srca!

      • stasha707 kaže:

        Pa da, na e-mail sam zapravo i mislila, al’ ga ne videh, smotus… No nema ni veze. Nije ni ostavljanje komentara bilo strašno.
        I meni je drago da sam tu, hvala na dobrodošlici. Pozdrav 🙂

Postavi komentar