Ne umem da plivam sa ajkulama….

kišobran

Bio je jako lep povod. Ali, eto, ima ljudi koji samo na sebe misle, a kada u sebe naliju koji litar ceo svet postane njihova pozornica, i onda Neki Moji sasvim potonu… Volim ga, ali svaki promil alkohola ubija ljudskost u njemu, nadjača ludost mladosti, palice, bokseri,  tuča… A ne ume da se zapita šta sutra… Moja Ona kopni pored njega, zrela, a nedozrela, savim mlada, a stara, stara čitave vekove… U očima joj čitave galasije u srcu more želja… A on, mlad, i tako lud, savim mladalački lud, tako  nesposoban da primi bilo koju reč da ga urazumi, da zastane….

Boli me duša zbog Nje, pokušavam da odraste uz moje iskustvo i uz moje godine. Ne može to tako, shvatam i ja, na svojim greškama svako najbolje uči. I plačem, ali sve je uzaludno, vreme, ipak, jedino učini pravu stvar.

I još nešto… Mog ćaleta je večeras na semaforu od pozadi udario neko, a on u onog ispred sebe. Izašao je iz kola, svoja jeftina mala kola, ono što može sebi priuštiti, ono što je njegovo pred Bogom i pred svim što postoji. Izašao je mladić, ošišan kratko, naduvan i preduvan, vikao, savim ubedjen u svoje reči. „šta je matori, ne zovi policiju, zapaliću sve tvoje…Naći ću te…Nemam para, taj tvoj krš ne vredi ništa. „

Moj otac je paor, treće dete, neželjeno, a divno, umetnik, slikar i pesnik, po sili božjoj paor, seljak… Nema lepše paprike, nema sladjeg krompira…. Uljane boje i terpentin čame na tavanu, pesmarice trunu. Za njih nema vremena, proleće je, valja se zauzeti, okopati, poorati… Valja zakrpiti, posejati… Nadjubriti… A djubrad na ulicama voze tatina kola i udaraju redom… Prete da će zapaliti ono što si stvarao decenijama. Zar vredi za komad plastike žrtvovati ono u šta si uložio letovanja i zimovanja na koja nisi nikad otišao?

Na trenutak večeras poželeh da sam sin. Jedan baš takav, ošičan previše kratko, neotesan i nevaspitan, i da sam bila u kolima…. Da naplatim sve majčine suze i očev znoj, dedine prećutne žalbe i babin muk. Da psujem, udaram, gazim, Da svim tim maminim i tatinim sinovima naplatim za sve u životu… Da sam muško koje ne haje za ništa… Da gazim preko svega i da se smejem… A opet znam da ne mogu, babine reči na samrti me trgnu i osveste… Budi čovek, poštuj i voli…

Koga ćeš ti da pališ i čije da zapališ, razmaženi majkin sine? Moje nekupljene farmerice? Moje ekskurzije na koje nisam otišla? Moje nekupljene haljine? Moje suze, moju miku, moj bol? Ti što si ušao u nezasluženo, samozvano, samo po sebi rečeno?

Ne ide to tako… Ovozemaljsko i nebesko nisu na istom kantaru…

Poželeh da sam muško bez razuma i sa snagom…

A opet, znam da ne mogu….

Pričali su noćaš o mladosti i starosti, o mudrosti i iskustvu… Svega imam, a ničeg nemam… Neko bi rekao da je to nemoguće… Tata me je naučio da odrastem, a ostanem dete. Majka da poštujem i cenim duge. To je najveća umetnost. Sve ostalo je smešno.

Imam trisedet i tri. A zapravo, imam ih stotinu i trideset i tri. Umem sa svima da razmenim koju. Umem sa svima da se smejem i da se isplačem. Ali ne umem po tudjem da gazim. Tad me zaboli i moja muka. To je moja muka i moj žal. Ali neka je… Znam da sam čovek i da mogu da spavam mirno. I ne znam što mi se ova jeftina zakačila za vrat cele noći…

16 thoughts on “Ne umem da plivam sa ajkulama….

  1. kako se zakačila ne znam, ali znam da će se otkačiti lako, i da neosetiš… niz tvoje misli, od tvog tela, kroz prozor pa u vetar … a tada će taj nemir, iz te noći, naći onog kog treba …

  2. Ma… Sve i da si sin, ništa ne bi mogla… Imaš kulturu, pristojnost, vaspitanje… Imaš IQ, a za ono što si poželela nije bitan pol i bonton, nego ta dva čudna slova… Razumem te, mnogo dublje nego što ti se može učiniti… 😦

  3. Uhhh…
    Mnogo je emocija u ovom postu Alisa.
    Razbila si!
    S’ moje tačke gledišta – tvoj najbolji post!
    P.S.
    Kako se kaže – ženski delfin? 😉
    Pozdrav! 🙂

    • Dolazim u iskušenje da se složim sa našim drugom, ali teško mi je da budem izričit pošto si definitivno moj omiljeni bloger(ka)(srećom nisi muško) i ne mogu da napravim tako brzu retrospektivu svega lepog što si nam priuštila ovde 🙂

  4. Ne ide to tako… Ovozemaljsko i nebesko nisu na istom kantaru… – po meni, centralna misao i misao vodilja ove priče… o životu, ljudima, nepravdi i pravdi, poštenju, finoći, bahatosti .

    Često se , verujem svako od nas, nadje u sličnoj di-tri-lemi. Pa se otreznimo od takvih misli, isti ko što smo i zadojeni,

    Nije ti za utehu, al, kad sam , skoro, bila u sličnom raspoloženju, napisah ovo

    http://negoslava.wordpress.com/2013/02/25/da-sam-se-rodila-kao-zmija-mogla-bih-svaki-ujed-da-vratim/

Ostavite odgovor

