Priča o manastiru – Tvrđava

Ovo je priča o manastiru, o nadi, veri i ljubavi…. O deci koja se ponovo smeju…

Kada nešto ovako odgledam ponovo se zapitam šta je to što je najvažnije u životu. Nije me sramota da se isplačem i pokajem što neke prolazne stvari u životu prigrlim ko svetinje. I ponovo poželim da budem bolja, bez suvišnosti, bez gordosti, da razumem i da oprostim.

Ovaj dokumentarac traje 55 minuta. Gledam, i u meni se javlja sunmnja (šta znam, to valjda u meni radi Balkan i teorija zavere) da li je sve to baš tako. Da li je sve to zaista tako ispunjeno mirom, dobrotom, nadom? Da li se iza svega toga krije tako sveprisutna žeđ za slavom, bogatstvom i moći? I da li je, oprosti mi Bože ako grešim, otac Mihail zaista čovek velikog srca? Želim da verujem da sve ovo baš ovako kako izgleda.

Religija, vera, crkva… sve to u meni uvek budi sumnju, jer to je jedan od načina da porobiš ljude, da ih nevidljivim vežeš,  da nikad nisu zaista slobodni. Ali, ukoliko je to cena da poštujemo druge, da se volimo, bez ratova, stradanja, svađa i patnji, mislim da je vredi platiti.

Često nemamo vremena za ovakve stvari, ali kada nekad odvojimo parčence našeg vremena verujem da porastemo u duši i postanemo bolji.

One thought on “Priča o manastiru – Tvrđava

  1. Davnih dana sam negde ostavio komentar,čitam,slušam, gledam samo ono što u meni izazove emociju.Bilo kakvu.
    Neću se danas zadržavati na mojim stavovima o crkvi.Niti o bilo kakvoj instituciji nekog drugog oblika ili tipa.Ovo što ovaj čovek radi,…prestao je da bude čovek….Ne znam da li me razumeš…
    Voleo bih da sam sposoban da budem samo mali deo njega.I dovoljno je.
    Ustvari i ne znam zašto se i trudim da ostavim komentar na ovako nešto.Ustvari je u mom stanu trenutno muk i tišina.Ustvari,podsećaš me na nešto što sam nekada bio

Ostavite odgovor

