Andjin novi film – ili ti – krvavi film medene Andje

Izvinjavam se… moram i ja da kazem neku …

***

Rat je nezahvalna tema. Uvek ćeš, koliko god se trudio da budeš objektivan, nekog povrediti ili uvrediti. Zar rat nije vrtlog ludosti i zločina na sve strane? Zar svi generali u svim vojskama sveta ne rade iste stvari, a opet, neki su u očima javnosti krivi, a drugi heroji? Mada, lako je meni pricati o tome, kada sam bila daleko od toga. Nisam izgubila nikog bliskog u tom ratu. Sve što znam to je iz tudjih priča. A opet, da jesam izgubila nekog, da li bih i dalje mogla gledati objekivno i široko, ili bih prigrlila samo svoju stranu, stranu svoje nacije…

Imam prijatelje sa obe strane Drine, Dunava, Timoka, Save… To su samo reke. Nisu granice. Granice su u nama.

Ja sam rodjena u Jugoslaviji. U školskom horu pevali smo „Hej, Sloveni“. Tu himnu znam i dan-danas se naježim kada je čujem. Srpkinja sam, ali još uvek ne znam reči nove himne. Pa šta da radim, nisam ja kriva što sam ne mrdajuci iz mog balkanskog gradića, ipak zivela u četiri drzave. Neki drugi su sve smislili. Neki drugi su sve uradili. Mi smo samo kolateralna šteta.

Tako da, draga Andjo, ne ljuti se. Mi Srbi imamo neki pomalo suicidni ponos i mnooogo dostojanstva. Krvarili smo godinama i preživeli. Zašto si ulazila u priču, koju ni mi sami ne razumemo?! Veliki smo u svojim očima. Znamo i mnogo toga što ti ne znaš, jer tebi su pričali, a neki su doživeli. Velika je to razlika. Ove godine će te najverovatnije zaobići bezbrižno šetanje kroz Beograd. Nije do mene, stvarno. Ali ipak, ne ocekuj da ti svi aplaudiraju ako svet gledaš iz jednog ugla. Vidimo se nekom drugom prilikom. I da, nemoj da zaboraviš da pozdraviš Breda! Što bi rekao moj prijatelj iz Sarajeva – neće doći Bred, s kim ću sad pit?

***

Nisam gledala film. Verovatno hoću. To je ipak, na kraju krajeva, samo film. Boli jedino to, što će neko, s kraja sveta, moju zemlju, za koji će recimo prvi put čuti, smatrati za zemlju ludaka i zločinaca. A ja sam deo svoje zemlje…

13 thoughts on “Andjin novi film – ili ti – krvavi film medene Andje

  1. Lepo si to napisala nema sta… Stvarno je nezahvalno pisati o takvim temama pogotovu kad je ona stranac , a to je kao da sam ja uzeo da pisem o ratu u Ajdahu… sta koji k… ja znam i gde se Ajdaho nalazi hehe
    Meni je bilo jasno i pre nego se digla bura oko filma sta ce biti kad sam video koga je intervjuisala oko pisanja scenarija ( Vesli Klark i Ricard Holbruk nama poznata lica od 99-te ) tako da me nista nije moglo iznenaditi..
    Vecina vas zna da sam ja na Blogu poceo sa recnzijama filmova i dan danas sa ogroman filmofil , ali imam neke kriterijume za gledanje filma tacinje nijedan film ispod ocene 6.0 na IMDB (koji je najmerodavniji jer mi obicna publika ocenjujemo) ne gledam. A ovaj Andjelinin film je dobio ocenu 3.2 od 15 000 glasova
    http://www.imdb.com/title/tt1714209/

    Malo se raspisah ali sta cu tema me povuce 🙂

    • Ako vala, neka si se raspisao. Ja volim da čitam. 🙂
      Što se tiče filma, najverovatnije ću ga gledati. Eto, čisto da utolim znatiželju, s obzirom da su me izbombardovali najrazličitijim komentarima, stavovima i utiscima. Možda i ja odustanem od gledanja posle pola sata kao Bjela…. 🙂

  2. Sloboda je u prvom redu kao i ukus i.t.d,
    Ja sam u ratu izgubio familije, a sto me najvise boli to je da jos postoji mrznje, ali ipak cuvam u sebi princip „nemozes da me mrzis,koliko mogu da te postujem“
    Volim Balkan i balkanski narod i umrjecu takav
    V.POZZ svim balkancima

Ostavite odgovor

