Postojanje Brajanovo

Da se razumemo i da odmah raščistimo – nisam ja nikakva šašava klinka. I ne verujem da se jede sve što leti. I ne padam na slatke reči. Ali verujem u postojanje Brajana…
Znaš onaj osećaj kada se probudiš ujutru, znaš sasvim dobro da si sanjala sve to, ali isto tako dobro znaš da je sve to stvarno, stvarnije od mladeža na tvojoj desnoj nadlanici.
Taj Brajan, koji zapravo i nema ime, ali moram ga nekeko zvati, ima napukao glas. Ima divlje kovrdže koje prkose gravitaciji. Jedini je problem što takvih nema mnogo na zemlji. Kada sam ja svog Brajana prvi put ugledala na nebu se formirala čudna formacija oblaka. I dok sam zurila i odgonetala šta to nebo želi da mi kaže, on je u svojoj savršenoj jednostavnosti kupovao doručak i kao kusur ostavio za sobom svoj osmeh. Taj osmeh dugo je stajao u mom džepu. Znala sam da nemam prava da ga zadržim, ali nisam ni htela da ga vratim. Brajanovi osmesi su lekoviti. Taj osmeh mi je zalečio srce i moje usamljene noći ispunio baršunastim šaputanjem. Priznala sam mu jedne večeri, dok je sunce umiralo na horizontu, da presujem njegov osmeh medju listove plavetne knjige one moje Trejsi Ševalije, koja me je i ne znajući, do tančina opisala. Baš tako i ja tražim sebe, kopam i ronim, ali ni traga. Dok on nije došao. Dok on nije dao drugo ime mojim koracima. Zar ja zaista koračam kao da ne postoji svet oko mene?
Brajan je moj eliksir. Hranim se njegovim postojanjem. I kad god postanem neodlučna pomislim na to kako bi on to rešio. On traje u onim jednosmernim ulicama koje su meni nedostupne. Strme i vrtoglave. I još vrtoglavije kada me on nazove po imenu svojim napuklim glasom…
Kolaju njegovim venama reke dalekih vinograda. Postajem imenjakinja njegovih košmara. On se smeje i kada mu srce gazim svojim sebičnim rečima. I kada mu samo mahnem u prolazu. Kada mu kažem da ću doći, a ne dodjem. On sve pravda time da je moja sreća njegov prioritet. On svoju sreću ne traži. On joj se samo nada.
Ne moli i ne obećava. On veruje u sudbinu. U sudbinu, koja mu baš i nije naklonjena. I u mene koja ne veruje ni sama sebi.

Ostavite odgovor

